top of page

בדיקה פיזית של הדירה

לאחר שהגעתם למסקנה שהדירה מתאימה לצרכים שלכם, כעת יש לרדת לרזולוציות נמוכות יותר ולבצע בדיקה פיזית של הדירה, הבניין ושל סביבת המגורים. בדיקה פיזית יכולה למנוע בעיות עתידיות, הוצאות כספיות ועוגמת נפש לא קטנה.

לאחר שמצאתם דירה שברצונכם לקנות והגעתם להבנות עם המוכר על התנאים מבלי שהתחייבתם בפניו על דבר באמצעות זכרון דברים ולאחר שערכתם בדיקת זהות של המוכר וגליתם שהמוכר הוא באמת הבעלים של הדירה - עכשיו זה הזמן לבצע בדיקה פיזית בדירה, בבניין ובסביבת המגורים. הניסיון מלמד שלא די בביקור אחד בדירה, אלא לפחות פעמיים ורצוי עם אנשים נוספים. בדיקה פיזית של הדירה ושל סביבת המגורים יכולה למנוע בעיות עתידיות ועוגמת נפש לא קטנה. לאחר שהגעתם למסקנה שהדירה מתאימה לצרכים שלכם, מבחינת הגודל, כמות החדרים והסביבה כעת יש לרדת לרזולוציות נמוכות יותר ולבדוק את הדברים הבאים:

  • בדקו האם מתקני הדירה פועלים בצורה תקינה, כגון: ברזים, אסלות, מזגנים, וכדומה.

  • בדקו האם ישנם נזילות בתקרה, ברצפה בקירות וכדומה. הזיזו ארונות ובדקו האם אין נזילות או פגמים כלשהם שאינם נראים לעין.

  • בדקו האם החשמל מחובר באופן תקין לרבות ארון החשמל.

  • בדקו האם בוצעה תוספת בניה כלשהי או הרחבה כלשהי בדירה. חשוב לציין שסגירת מרפסת, אומנם מחייבת היתר, אך לאור העובדה שברוב הדירות בישראל מדובר בפעולה שכיחה, העירייה אינה אוכפת זאת וברוב המכריע של המקרים אין זאת בעיה.

  • עשו כל שביכולתכם על מנת למנוע הפתעות שיצוצו לאחר רכישת הדירה באופן שתדעו בדיוק מה אתם קונים ולאן אתם נכנסים. לשם כך רצוי שתתשאלו את המוכר על השימושים שבוצעו בדירה, האם הוחלפה צנרת בזמן האחרון וכיוצ"ב.

  • לאחר שגיליתם שפנים הדירה ומתקניה תקינים, כעת בדקו את הדירה ו/או את הבניין מבחינה חיצונית. האם אין סדקים חשודים במבנה, בחדר המדרגות וכו'.

  • בדקו ככל שניתן את השכנים בבניין ואם מדובר בבית פרטי, בדקו את השכנים בחלקות הגובלות. הניסיון מלמד שרוב הבעיות נגרמות בשל מריבות בין שכנים.

כעת עברו לבדוק את סביבת הדירה. בעיקר כאשר מדובר בבית פרטי, בדקו את הגדרות ואת החלקות הגובלות. בלא מעט מקרים מתברר כי השכן בנה בטעות על המגרש בו נמצאת הדירה הנרכשת או פלש במכוון. עליכם לברר זאת עם בעל הדירה אך בשום אופן לא להסתמך על כך, לשם כך יש עורך דין נדל"ן, מהנדסים ושמאים בהקשר זה יובהר כי כאשר מדובר בדירה בבית משותף, שאינה דירת גג, דירת קרקע או דירת גן - סביר להניח שלא יתגלו בעיות תכנוניות כגון הרחבות או תוספות ללא היתר אך כאשר מדובר ברכישת בית פרטי או ברכישת דירת גג או דירת גן - יש לבצע בדיקה תכנונית קפדנית ע"י עורך דין נדל"ן ובמקרים מורכבים אף בשמאי מקרקעין. כאשר מדובר בדירה בבית משותף, בדקו את השטחים המשותפים של הבניין. נסו להבין האם ברצון אחד השכנים לבצע בניה בשטח המשותף העלולה לגרום לכם לנזקים או עוגמת נפש כלשהי. בדקו את החניה ואת המעלית במידה ויש. כך למשל אם אין מעלית והדירה שברצונכם לרכוש נמצאת בקומת הקרקע, דעו כי רוב הסיכויים שיהיה עליכם להשתתף בעלות התקנת מעלית בעתיד וזאת אף אם ברור שאינכם משתמשים במעלית. בדקו את החניה במידה ויש, האם היא מוצמדת לדירה או שמא לא. ניתן לראות זאת בנסח טאבו אם הדירה רשומה בלשכת רישום המקרקעין או באישור הזכויות אם הדירה רשומה במנהל מקרקעי ישראל או בחברה משכנת. לאחר שערכתם בדיקה פיזית בדירה, במתקני הדירה, בבניין בו נמצאת הדירה ובסביבת המגורים ומצאתם שהכל לשביעות רצונכם, כעת זה הזמן להיעזר בשירותיו של עורך דין נדלן אשר ייצגכם בעסקת הרכישה ויבצע עבורכם את הבדיקות המקצועיות.

קטגוריות
פוסטים אחרונים
תגיות
שתף ברשתות
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page