top of page

פריסת תשלומי התמורה

בתהליך קניית דירה או מכירת דירה, על עורך דין נדלן לוודא כי תשלומי התמורה ייפרסו בהתאם לצרכים וליכולותיהם של הקונה והמוכר, תוך התייחסות לזמינות ההון העצמי ולכספי המשכנתא

אחד הדברים הבסיסיים, המהותיים והחשובים ביותר בהליך קניית דירה או מכירת דירה, הוא לוודא שבהסכם המכר, תשלומי התמורה, שעל הרוכש לשלם למוכר עבור רכישת הדירה, ייפרסו באופן המותאם ליכולותיו ולצרכיו של הרוכש מצד אחד ושל המוכר מצד שני, תוך התייחסות לזמינות ההון העצמי שבידי הרוכש ואם הרוכש נוטל משכנתא לצורך מימון רכישת הדירה, כי אז הדבר יובא לביטוי בהסכם המכר. רוב הבעיות והמחלוקות נגרמות כאשר הרוכש מתעכב ו/או מאחר בהעברת התמורה לידי המוכר. לרוב האיחור נובע מכך שפריסת התשלומים תוכננה באופן שגוי. לעיתים האיחור יכול להיות מהוגן בחוזה ומוקבל על הצד השני, אך לעיתים האיחור יכול להוביל למצב שבו הרוכש יאלץ לשלם קנס עבור האיחור ואם מדובר באיחור לתקופה ארוכה יחסית, הדבר יכול להוביל להפרת חוזה יסודית ולתשלום פיצויים מוסכמים גבוהים.

כך לעיתים, האיחור יכול להוביל גם לתשלום עבור נזקים שנגרמו למוכר כתוצאה מהאיחור ולהרבה מחלוקות נוספות העלולות להיגמר בצורה שלילית עבור הרוכש כגון תשלום כספים רבים. על כן, אחד הדברים שיש לוודא הוא כי פריסת התשלומים נעשית בצורה נכונה ומותאמת לצרכיו של הרוכש וכמובן מקובלת על המוכר. כך למשל, אם הרוכש נוטל משכנתא בנקאית, כי אז יש לקחת בחשבון תקופת זמן מסוימת שבה יתאפשר לרוכש די זמן על מנת לקבל את ההלוואה ולהעבירה לידי המוכר. בהרבה מאוד מקרים, נגרמים איחורים בתשלום האחרון, עד שהבנק מאשר סופית את המשכנתא ומעביר את כספי ההלוואה לידי הרוכש. על מנת שהבנק יעביר את כספי המשכנתא למוכר, יש פרוצדורה מסודרת של הבנק ומסמכים שעל הרוכש ועל המוכר לחתום וכן הערכה של שמאי מטעם הבנק ויש להביא בחשבון שפרוצדורה זו לרבות הכנת כל המסמכים הדרושים והעברתם לבנק לוקחת זמן – ויש להביא זאת בחשבון בהסכם המכר. לרוב עורכי דין בלתי מקצועיים וחסרי הניסיון הדרוש, חוטאים בכך שלא מעגנים בהסכם המכר את פרק הזמן הדרוש וכתוצאה מכך מפר הרוכש את ההסכם דבר הגורם למחלוקות, ריב בין הצדדים, תשלום קנסות ופיצויים, ביטול ההסכם ולתביעות רשלנות נגד עורך הדין.

קטגוריות
פוסטים אחרונים
תגיות
שתף ברשתות
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page